Monday, March 25, 2013

musafir I

Assalamualaikum . .

Alhamdulillah , sekarang aku dah selamat sampai di Karachi , Pakistan untuk transit 4 jam sblm ke Jeddah . . thanks to all yang mendoakan aku & family . . so , di kesempatan ni , nak la jugak aku share perjalanan aku ni . . almaklumlah , ni first time aku naik flight .

8.00 a.m ~ aku & family bertolak dari rumah mak ndak kat sungai buloh to KLIA . time dalam pukul 9 tu , ateh & maklang dah call ayah dah tanya kat mana . . pkul 9 lebih tu kitorang sampai & terus jumpa semua family belah ayah . family belah ummi lambat sampai sebab nak siapkan budak-budak kecik kat rumah tu  memang senang .

12.30 p.m ~ kitorang dapat tahu , flight delay pukul 3.30 petang . . erm , masa tu perut dah main lagu apa pun tak tahu lahh . . then ayah cakap , takpe ,, nanti agensi bagi makan . . dalam pukul 1.30 ptg tu , kami decide nak masuk balai berlepas dah . kire solat semua dalam surau balai berlepas lah . masa tu , tak dapat tahan rasa sayu nak tinggalkan family yang ada kat Malaysia . . jumpa chaca pun , aku cakap suruh jaga asrama bagai . . haha . . belum lagi nak study overseas dah rasa sedih lain macam . .

3.45 p.m ~ kami semua ni seramai 9 orang masuk lah dalam perut PIA (pakistan international airlines) . . orang semua kata gayat time nak berlepas and nak mendarat nanti . tapi alhamdulillah , kami selamat je . ada la jugak rasa gayat tu . ni lah yang dinamakan experience kan ? waktu dalam isi perut flight tu macam-macam aku buat . first tu , buat kerja sekolah . dah penat menunduk tulis , aku tutup buku & cadang nak rest mata jap . tiba-tiba terbau makanan . aku dengan husna dah memang lapar , tunggu punya tunggu , tengok-tengok dua-dua terlelap . ummi just kejut bila makanan tu dah sampai . . nak cite kerenah kitorang dalam flight memeng banyak lah . 6 jam duk dalam flight penat woo . .

10.50 p.m (wktu malaysia) 7.50 p.m (waktu pakistan) ~
kitorang sampai di airport Karachi . . dah ambil tiket semua . kami terus solat . ni aku tengah tunggu nak naik flight ke Jeddah pukul 11.30 mlm wktu pakistan . means kat malaysia pukul 2.30 pagi . semua kat malaysia tu mesti tengah diulit mimpi kan . . lastly , doakan kami sekeluarga selamat sampai & dapat menjalani ibadah umrah dengan tenang . .

ni je yang dapat aku share buat masa ni , insyaAllah kalau ada masa terluang aku akan update blog ni . .

Wassalam . . Wa ila lliqa' . .

^_^

No comments: